در حال حاضر در دنیای دیجیتال‌مارکتینگ یکی از مهمترین مباحث و شیوه های بازاریابی SEM میباشد. بازاریابی SEM روش‌های و انواع گوناگونی دارد که یکی از اون موارد تبلیغات کلیکی است و اینکه شما چه اقداماتی رو انجام بدید و‌یا چه کلماتی رو استفاده کنید تا ترافیک بالایی داشته باشید و میزان کلیک شما بالا بیایید امری بسیار مهم است.
این اقدامات (SERP) نیازمند ابزارهایی است که تحت عنوان “ابزار SERP” شناخته میشوند. این خدمات هم به صورت رایگان وغیر‌رایگان ارائه میشود.
در اینجا به معرفی 4 ابزار SERP میپردازیم:

معرفی 4 ابزار serp

1- ابزار Serpstat

از طریق این ابزار شما میتونید به بررسی کلمات کلیدی مدنظرتون بپردازید. این ابزار به شما اطلاعاتی درباره‌ی ترافیک کلمه‌ی مدنظرتون در دوبخش نتایج ارگانیکی و نتایج تبلیغاتی و همچنین کلمات مرتبط با موضوع شما و آمار و ارقام اونها رو به شما نمایش میدهد.همچنین از طریق این ابزار شما میتونید سایت هایی که ترافیک بالایی رو این کلمات دارند بببیند و آمار هرکدام را مشاهده کنید.
این ابزار در بخش‌های مختلفی مثل سئو،ppc،آنالیز URL و … هم بررسی هایی رو درباره‌ی کلمات کلیدی مدنظر شما انجام میدهد و آمار‌هایی رو به‌شما نمایش میدهد.

معرفی 4 ابزار serp

2- ابزار Keywordtool

این ابزار به شما این دسترسی رو میده که درباره‌ی میانگین بازدید کلمات مدنظرتون توسط کاربران و یا trend کلمات و همچنین میانگین درآمد از طریق تبلیغات CPC در گوگل ادز رو در اختیار شما قرار میدهد.
یکی از کاربرد‌های مهم این ابزار این هست که این ابزار اطلاعات درباره‌ی کلمات شما رو در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام،یوتیوب،توئیتر و … هم بررسی میکنه. اطلاعاتی مثل تعداد دفعات سرچ این کلمات توسط کاربران یا trend رو در یوتیوب و به طور مثال تعداد پست ها با عنوان و هشتک کلمه‌ی شما در اینستاگرام و … رو مورد بررسی قرار داده و برای شما به نمایش میگذارد.

معرفی 4 ابزار serp

3- ابزار smilarweb

این ابزار سازو کارش و خدماتش یک مقدار متفاوت‌تر هست. این ابزار آنالیزی از سایت شما رو براتون نمایش میده. اطلاعاتی مثل نمودار بازدید در بازه‌ی زمانی،میزان رشد سایت شما،اطلاعاتی درباره‌ی دامین،آمار‌و‌ارقام اینگیجمنت کاربران و … رو در اختیار شما قرار میدهد. همچنین شما از طریق این ابزار میتونید سایتتون رو با سایت‌های دیگری که محتواشون با شما مشترک هست بررسی کنید و اطلاعات بالا رو به صورت مقایسه‌ای داشته باشید.
این ابزار اطلاعات درباره‌ی کلمات کلیدی و … رو هم در اختیار شما میزاره که خدمات اون تقریبا مثل ابزارهای دیگر است اما خوب اطلاعات بیشتری رو در زمینه های مختلف به شما ارائه میکند.

معرفی 4 ابزار serp

4- ابزار Google keyword planner

این ابزار گوگل بررسی هایی رو راجب کلمات کلیدی شما انجام داده و همچنین کلمات پربازدید رو به شما پیشنهاد میده. ابزار گوگل اطلاعاتی نظیر میانگین بازدید،میزان رقابت کلمات و مثلا میزان بازدید کاربران کشور‌های مختلف و … رو برای شما نمایش میده.از قابلیت‌های دیگر google kw finder میتوان به مواردی مثل اینکه چه سایت‌هایی روی کلمه‌ی مدنظر شما بالا هستند،مزیران کاری که باید برای بالا اومدن تو اون کلمه انجام داد و اینکه هر ماه یا هر سه ماه کلمه‌ی موردنظر چه مقدار افزایش یا کاهش کلیک داشته اشاره کرد.

اهمیت SERP در بازاریابی موتورهای جستجو و ترافیک سایت بسیار مهم و غیر قابل انکار است. ابزار‌های SERP تعداد زیادی دارند و ما اینجا فقط بخشی کاربردی ترین های اون رو بررسی کردیم؛استفاده درست  از این ابزار‌ها و خلاقیت شما میتونه بسیار در بالااومدن سایت و درآمد بازاریابی شما نقش داشته باشه.