بروزرسانی جدید سایت الکسا

اکثر وبمستران با سایت الکسا آشنایی کامل دارند و بسیاری از فعالیت های خود را وابسته به این سایت میدانند. سایتی که رنک سایت شان در ایران و جهان را نشان میدهد.
سایت الکسا چند روزیست که نسخه preview خود را عرضه کرده اما فعلا در حالت alpha است تا تست آن کامل شود.
در ادامه برخی از ویژگی های نسخه classic و preview را با هم بررسی میکنیم.

حالت کلاسیک:
در ابتدای صفحه، نام سایت خود(یا سایت رقیب) را وارد میکنیم تا رتبه جهانی و رتبه آن در ایران را نمایش دهد.

برای مثال در عکس فوق، سایت نمناک را وارد کرده ایم. رتبه جهانی آن 283 و رتبه آن در ایران 5 میباشد؛ یعنی پنجمین سایت پربازدید در ایران.

الکسا

در قسمت دوم صفحه، نشان میدهد که این سایت بیشتر از چه کشورهایی بازدید دارد. این اطلاعات طبق IP Address هر کاربر می باشد. پس اگر کاربر با فیلترشکن (یا نرم افزارهای تغییر IP) وارد سایت شده باشد امکان دارد موقعیت مکانی شخص را طبق کشوری که به آن متصل شده، نمایش دهد.

در قسمت بعد که 5 کلمه کلیدی مهم این سایت را نشان میدهد. البته اگر در سایت الکسا ثبت نام کرده و نسخه premium را تهیه کنیم اطلاعات بیشتری در اختیارمان میگذارد. همچنین نمودار سمت چپ میزان ورودی از طریق جستجوی مستقیم را نمایش میدهد.

در این بخش سایت های مشابه به سایت مذکور را نشان میدهد. که باز هم اگر نسخه پولی دیگر آن را خریداری کرده باشیم، موارد بیشتری را به ما نمایش خواهد داد.

و در ادامه به بررسی نسخه preview میپردازیم:

در ابتدای این صفحه، الکسا از ویژگی های جدید آن که بزودی نهایی خواهد کرد خبر داده که هرکدام را توضیح خواهیم داد:

الکسا

بخش Keyword Opportunities که خود شامل 4 گزینه است.

الکسا

در بخش اول از این مورد، تعداد محدودی از کلمات کلیدی که رقبا از آن استفاده میکنند را نمایش میدهد با ثبت نام در سایت الکسا، تمام کلمه کلیدی ها را میتوان مشاهده کرد.

الکسا

در این قسمت کلیدواژه های محبوب سایت رقبا را نشان داده، الکسا پیشنهاد میکند اگر از این واژه ها استفاده شود، سایت، به راحتی رنک خوبی دریافت میکند.

الکسا

خب حالا رسیدیم به قسمت جذاب برای سایت های فروشگاهی … افرادی که با سرچ به سایت رسیده و خرید انجام داده اند، اکثرا از این واژه ها استفاده کردند. الکسا با پیشنهاد دادن این کلمات، کمک مهمی به سایت ها دارد چراکه واژه های موردسرچ خریداران را نشان میدهد.

Optimization Opportunities

عنوان قسمت بعدی “فرصت های بهینه سازی” است همانطور که از اسم آن پیداست کلمات کلیدی که کار کردن بر آنها ساده تر است را پیشنهاد میدهد. (ادامه دارد …)