چطور با کمک ویدئو و IGTV پیج اینستاگرام بهتری داشته باشیم؟

اگه به موفقیت در اینستاگرام و حرفه ای شدن فکر میکنین؛ باید آدم های حرفه ای رو الگوی خودتون قرار بدین. اگه دوست دارین یه بلاگر پرطرفدار با درآمد زیاد باشین؛ بهتره ببینین بلاگرهایی که الان این ویژگی ها رو دارن چی کار میکنن؟ اگه دوست دارین یه صفحه آموزشی با فالوور بالا داشته باشین؛ ببینین پیج های آموزشی موفق دقیقا چی کار میکنن؟ و اگه یه پیج فروشگاهی دارین؛ الگوتون رو پیج های فروشگاهی موفق در حیطه کاری خودتون قرار بدین.

اگه این کار رو انجام داده باشین؛ احتمالا متوجه شدین که ویدئو و IGTV چقدر داره بین بلاگرها و برندها ترند میشه و همه سعی میکنن پست هاشون رو به این سمت ببرن! اما واقعا چرا؟ اصلا لازمه شما هم سراغ IGTV برین یا نه؟

IGTV چیه؟

همونجور که میدونین توی اینستاگرام؛ ویدئوهای بیشتر از یک دقیقه رو نمیشه پست کرد. به همین دلیل مدتی قبل اینستاگرام اومد و یه حرکت خیلی مهم کرد: آی جی تی وی رو به اپلیکیشنش اضافه کرد. شما هنوز هم نمیتونین ویدئوی بیشتر از یک دقیقه پست کنین؛ اما میتونین ویدئوهای طولانی تر رو توی IGTV قرار بدین.

وقتی وارد پیج یک نفر (یا خودتون) در اینستاگرام میشین، پایین قسمت بیو و هایلایت ها سه تا قسمت هست: پست ها (که همیشه دیفالت توی این قسمت وارد میشیم)، IGTV و تگ شده ها. اگه روی قسمت آی جی تی وی بزنین (که علامتش شبیه تلویزیونه) همه ویدئوهای IGTV این فرد براتون به نمایش درمیاد.

چطور باید ویدئوی IGTV رو آپلود کنیم؟

بعد از اینکه ویدئوتون رو ساختین (که پایین تر درباره اون هم توضیح میدیم) مثل همیشه وارد قسمت آپلود و پست گذاری در اینستاگرام بشین و این ویدئو رو انتخاب کنین. خود اینستاگرام اینجا به شما ارور میده و میگه چون ویدئوتون بیشتر از یک دقیقه است، نمیتونین پستش کنین. حالا گزینه Long video رو انتخاب کنین تا ویدئوی شما توی بخش IGTV به نمایش دربیاد و آپلود بشه.

موقع آپلود کردن ویدئو؛ حتما یه عکس خوب برای کاور ویدئو انتخاب کنین. خیلی از افراد حرفه ای، از قبل یه عکس ادیت شده آماده میکنن (معمولا با نوشته ای روی اون که عنوان ویدئو رو داره) و به عنوان کاور ازش استفاده میکنن. نکته بعدی اینه که میتونین اجازه بدین پیش نمایش چند ثانیه ای از ویدئوی آی جی تی وی تون توی صفحه اصلی نمایش داده بشه یا نه؟! توصیه ما اینه که حتما این اجازه رو بدین.

چرا باید از ویدئو و IGTV استفاده کنیم؟

اگه بخوایم خیلی خلاصه بگیم؛ استفاده از ویدئوهای IGTV باعث افزایش فالوور و دیده شدن پیج شما میشه! اما چجوری؟ یکی از معیارهای اینستاگرام اینه که هرقدر مخاطبان بیشتر روی پست و پیج شما زمان صرف کنن؛ یعنی بیشتر از محتوای تولید شده شما خوششون اومده و به همین دلیل اینگیجمنت ریت پیجتون افزایش پیدا میکنه و این یعنی موفقیت بیشتر.

از طرف دیگه، توی بخش اکسپلورر اینستاگرام، ویدئوهای IGTV بخش جداگونه ای برای دیده شدن دارن و به همین دلیل احتمال جذب فالوور از طریق اکسپلورر افزایش پیدا میکنه. مخصوصا که هنوز تعداد ویدئوهای منتشر شده ای که کیفیت بالایی داشته باشن خیلی زیاد نیست و شما رقبای کمتری در این زمینه دارین.

سایز ویدئوهای IGTV 9:16 هست و این یعنی فضایی که در صفحه اکسپلورر اشغال میکنن؛ بیشتره و به همین دلیل توجه بیشتری رو به خودشون جلب میکنن. پس اگه قصد رفتن به اکسپلورر و جذب فالوور از این طریق رو دارین؛ حتما ساخت ویدئو رو در اولویت قرار بدین.

چجوری ویدئوی IGTV بسازیم که خیلی جذاب باشه؟

مسئله اصلی همینجاست! درسته که ویدئو نسبت به عکس جذاب تره و احتمال رفتنش به اکسپلورر هم بیشتره؛ ولی به هرحال اگه ویدئویی که میسازین جذاب نباشه؛ شکست میخورین! پس بهتره ویدئویی که میسازین هم محتوای خوب داشته باشه و هم حرفه ای و تمیز ساخته شده باشه.

قبلا در مطلب گرفتن عکس خوب برای اینستاگرام؛ به نکته های مهمی اشاره کردیم که در ساخت ویدئو هم به کار میان. مخصوصا هم در مورد عکس و هم ویدئو، خیلی مهمه که حتما قبل از آپلود اون ها رو ادیت کنین.

در مورد ویدئو؛ خیلی مهمه که صدای خوبی داشته باشه و به همین دلیل میتونین بعدا صدای ضبط شده رو روی تصویر قرار بدین. یا اینکه حتما نور و کادر ویدئو رو ادیت کنین تا مخاطب جذب ویدئو بشه و با لذت اون رو دنبال کنه. همه این کارها رو میتونین با نرم افزار پریمیر انجام بدین.

همچنین با کمک این نرم افزار، میتونین اضافه های ویدئو رو هم کات کنین تا زمان ویدئو مناسب باشه.

موضوعات ویدئو:

  • یکی از موضوعات پرطرفدار توی ویدئوهای آی جی تی وی، آموزشیه. توی هر حوزه ای که فعالیت میکنین؛ هر از چندگاهی یک ویدئوی طولانی بسازین و یه نکته مربوط به حوزه کاریتون رو داخلش آموزش بدین.
  • موضوع دیگه ای که توی IGTV میتونین بهش بپردازین؛ سوال و جوابه. سوالاتی که زیاد توی دایرکت یا کامنت ازتون میشه رو جمع کنین و توی یه ویدئوی طولانی بهشون جواب بدین.
  • ولاگ ها هم گزینه های خیلی خوب و جذابی برای ویدئوهای IGTV هستن. مثلا ولاگ یک روز از زندگی من، ولاگی درباره یک ایونت که توش شرکت کردین (مثلا تولد یا هر چیز دیگه ای) و… میتونن خیلی زیاد برای مخاطب جذاب باشن!

چطوری بازدید IGTV هامون رو بالا ببریم؟

  1. نکته اول اینه که تا جایی که ممکنه؛ ویدئوتون طولانی باشه! منظورم این نیست که الکی توی ویدئو آب ببندین؛ ولی تا جایی که موضوع IGTV تون کشش داره؛ ویدئو رو طولانی بسازین تا مخاطب بیشتر توی صفحه شما بمونه و نرخ اینگیجمنتتون افزایش پیدا کنه.
  2. لینک  ویدئوی IGTV رو حتما توی استوری تون قرار بدین. این کار برای همه پیج ها ممکنه و باعث میشه بخش بیشتری از مخاطباتون این ویدئو رو ببینن.
  3. عنوان جذابی برای ویدئوتون بذارین. وقتی دارین توی IGTV ویدئو آپلود میکنین؛ بهتون میگه که براش عنوان و توضیحات بذارین. این عناوین خیلی مهمه و میتونه باعث جذب فالوور بشه.
  4. از سری استفاده کنین! یه قابلیت جالبی که توی IGTV هست؛ اینه که میتونین ویدئوهاتون رو پوشه بندی یا دسته بندی کنین و هر کدوم رو توی سری مربوط به خودش قرار بدین.
  5. استفاده از هشتگ ها و انتخاب کاور مناسب (که بهتره یه عکس ادیت شده با نوشته روش باشه) هم که مشخصه چقدر میتونه در جذب فالوور موفق عمل کنه.

اگه در مورد ساخت ویدئو یا جذب فالوور و مدیریت پیج اینستاگرامتون مشکلی دارین؛ حتما با تیم پشتیبانی آکادمی علی آبائی در ارتباط باشین!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *