دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر با توجه به گسترش این حوزه‌ و افزایش روزافزون کاربران پیشرفت در این حوزه نیازمند یکسری ابزار‌ها و نحوه‌استفاده از اون هاست.اینکه شما بدانید برای پیشرفت کسب وکارتون باید از چه ابزارهایی استفاده کنید و مزیت های استفاده از اون ابزار ها چیه کمک بسیار شایانی رو به پیشرفت شما در این حوزه میکنه.
مسلما این قضیه بسیار شفاف هست که محتوای با کیفیت و کاربردی و به طور خلاصه یک محتوای خوب و عالی لازمه پیشرفت در استفاده از هرکدام از این ابزار هاست.
اما این ابزار‌ها چه چیز هایی میباشد و چه مزیت هایی دارد :

سئو و اهمیت ان در دیجیتال مارکتینگ

1- سئو و اهمیت آن‌ در بازاریابی دیجیتال:

برای مطالعه کامل سئو و آشنایی و بهینه سازی آن بر‌روی لینک کلیک کنید.

ویس مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

2- ابزار Voice Marketing یا صدای برند و اهمیت آن:

یکی از مهمترین ابزار ها در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ ابزار صدای برنده که ویژگی های شخصیت بک برند رو توصیف میکنه. اصطلاح دیگری که دونستن اون مهمه “لحن برند” هست که زیرمجموعه و بیانگر چگونگی استفاده از voice marketing و چه بسا اهمیت بیشتری رو هم داراست.

اینکه شما بتونید با کلمات بازی کنید،اینکه به مشتریتون اطمینان بدید یا محصولتون رو به بهترین شکل طوری که گویا شخص داره از نزدیک محصول شپا رو میبینه و اونو حسش میکنه توصیف کنید از موارد مهم تو این زمینست.
در نظر داشته باشید که شما با مخاطبان متفاوتی سروکار دادید چه از نظر رفتاری و چه از نظر سلیقه ای و … ، بعضی دنبال کلام مختصرن،بعضی دیگر میخوان همه چیز رو کامل و با جزئیات بدونن ، خیلیا لحن دوستانه روشون تاثیرگذارتره و … ؛ شما باید به تمامی این نکات توجه کنید و نوعی محتوا رو بیان کنید که بتونه همه نوع سلیقه ای رو در نظر بگیره.

اهمیت voice marketing چیست؟

یکی اینکه هویت صاحب برند که شما باشید رو نشون میده و کسب و کارتون شخصیت انسانی میگیره به این معنا که صداقت و واقعی بودن و اعتبار و … به موفقیت شما کمک میکنه.
شما رو متفاوت نشون میده و علاوه بر اینکه به مشتری و مخاطبانتون اعتماد میدید و اون ها رو متقاعد به خرید میکنید،اعتبار و شخصیت هم برای خودتون ایجاد میکنید.
همه ی نکاتی که گفتیم نیازمنده مهارته و مهارت هم بدست اوردنی. شرط اینکه شما این مهارت ها رو بدست بیارید مستلزم خواندن و نوشتن شماست ، هرچقدر بیشتر بنویسید و تمرین کنید میتونید مهارتتون رو تقویت کنید و روز به روز بهتر و بهتر بشید.

ویدئو مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

3- ویدئو مارکتینگ عاملی مهم در حوزه فضای دیجیتال

یکی از مهمترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ video marketing هست چرا که میتوان طبق آمار بیشترین تاثیر گذاری رو روی مخاطبین و در زمینه های مختلف کسب و کار و آموزش و … گذاشت.

-اهمیت ویدئو مارکتینگ :

⚫ویدئو مارکتینگ باعث اینگیجمت و تعامل بیشتر کاربران میشه.
⚫باعث برند سازی و اعتماد بیشتر به برند شما میشه و اگر محتواهای خوب و با کیفیت باشه ،شما رو منحصر به فرد میکنه.
⚫تاثیر فوق العاده مهم و کاربردی در افزایش سئو
⚫کمک قابل توجهی به کسب و کار شما چه در فضای وب و چه در فضای شبکه های اجتماعی میکنه چرا که قابلیت آپلود در هر فضایی رو داره
⚫برای کاربران موبایل ویدئو بسیار جذاب هست.
⚫در پلت فرم لینکدین،ویدئو مارکتینگ بسیار مهم و قابل توجه است.
گوگل هم به عنوان یک شبکه بزرگ جهانی علاقه خاصی رو به ویدئو دارد و این بر اهمیت این موضوع اضافه میکنه.
⚫به دلیل آسان بودن و جذابیت ویدئو ، کاربران تنبل هم به اون علاقه مند هستند و اگر تو حوزه ی کسب و کار باشد میتونه باعث تبدیل مخاطب به مشتری بشه.

گیم مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

4- ابزار دیگری به نام گیم مارکتینگ

⚫یکی از بهترین زمینه ها برای تبلیغات است چرا که کاربران بسیاری با گیم سر و کار دارند اما نباید زیاد باشد چون کاربر رو ناراحت و اعصبی میکنه.
⚫تبلیغات میتونه تبلیغات درون بازی باشه به این صورت که یا اول و یا در بین بازی انجام شه.
⚫طراحی یک گیم برای تبلیغ برند مثل بازی شرکت هواپیمایی KEM.اگر یک کاربر، بلیط پرواز با این شرکت را داشته باشد، تا زمانی که در سالن انتظار پرواز حضور دارد می تواند از امتیازهای بهتری برخوردار باشد.

– راه های کسب درامد از طراحی یک گیم !

⚫جذب گیمر با روش های :جذابیت‌های بصری -داستان های گیرا در بازی – طراحی و فراهم کردن یه تجربه در بازی برای کاربر – با استفاده از قوانین جذاب در بازی و …
⚫ایجاد وابستگی برای انجام بازی یا یک جزئی از بازی
⚫ایجاد محدودیت و راه های رفع ان به منظور جذب بهتر گیمر
⚫مبادله و فروش ، با جذب گیمر و وابسته کردن و محدودیت برای ان کاربر رو با روش های : با ارزش کردن پرداخت در بازی – گزینه‌های محدود با قیمت متفاوت و … مجاب به پرداخت درون برنامه ای میکنید.

ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

5- دیگر ابزار دیجیتال مارکتینگ و اینبار Email marketing !

ایمیل مارکتینگ به معنی ارسال ایمیل به مخاطبانی که یا مشتری فعلی ما هستند و یا مشتری بالقوه به منظور اطلاع رسانی ، اعتماد و آگاهی از برند میباشد.

– مزایا ایمیل مارکتینگ:

⚫بازگشت قابل توجه سرمایه و سوددهی بالا به تناسب مقدار پول هزینه شده برای این روش.
⚫ارتباط مستقیم با مخاطب به عنوان مثال اگر فردی از یک برند لباس در گذشته خرید کرده باشد، بازاریاب با توجه به اینکه از علاقه آن فرد به آن برند لباس مطلع است، می‌تواند یک ایمیل حاوی بن خرید برای او بفرستد.
⚫به نسبت روش های دیگه هم سریع و هم ارزان تر هست.
⚫هر نوع محتوایی قابلیت ارسال با ایمیل رو داره.
⚫بنابه ضرورت تقریبا همه کاربران حداقل یک ادرس ایمیل رو دارند پس ابزاری جامع برای تبلیغات است.

– برخی از استراتژی های ایمیل ماکتینگ:

⚫کوتاه بودن عنوان ایمیل .در مرحله ی اول استفاده از محتوای رایگان برای جذب مخاطب
⚫نخریدن لیست مخاطب (که دقیقا مثل فالور فیک در اینستاگرام هست و هیچ مزیتی نداره) و جذب مخاطب
⚫ایجاد محتوای تعاملی

بازاریابی رسانه های دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ

6- ابزاری به نام رسانه های اجتماعی!

امروزه با توجه به پیشرفت شبکه های اجتماعی و حضور پررنگ کاربران در این شبکه ها میتوان گفت بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها در حوزه بازاریابی دیجیتال است.

– مزایای بازاریابی در رسانه های اجتماعی:

⚫مخاطبان زیاد
⚫ارتباط بهتر با مخاطبین
⚫امکان اشتراک‌گذاری همه نوع محتوا
⚫افزایش اعتماد و برند سازی
⚫استفاده از نظرات مخاطبین
⚫تبلیغات کاربر پسند

– اهداف اصلی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی:

⚫افزایش ترافیک وب سایت و مخاطب
⚫بحث درباره محصول یا خدمات و دریافت بازخورد
⚫اضافه کردن رویدادها در رسانه‌های اجتماعی

موبایل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

7-اپلیکشن ها ابزاری مهم در توسعه کسب و کار دیجیتال !

-در حال حاضر با توجه به گسترش پیشرفت تلفن های همراه و همچنین دنیای اپلیکیشن ها، این نرم افزار ها تبدیل به ابزار و بازاری مهم در زمینه کسب و کار دیجیتال تبدیل شده است و یک حرکتی جدیدتر و خلاقانه تر و همچنین با کاربرهای بیشتر میباشد بطوریکه طبق آمار در روز شکرگذاری بیش از 770 میلیون دلار خرید و فروش از طریق تلفن های همراه انجام شده و این نکته بر اهمیت این موضوع اضافه میکند.

– مزایا استفاده از اپلیکیشن ها در فضای کسب و کار دیجیتال:

⚫خدمات متفاوت تر با جذابیت بیشتر نسبت به دیگر ابزارها
⚫مدت زمان ماندگاری بالاتر در تلفن های همراه
⚫دیده شدن بیشتر به دلیلی دسترسی بهتر افراد
⚫ارتباط مستقیم و مداوم با مخاطبان و اطلاع رسانی های راحت تر
⚫ابزاری قدرتمند جهت برندسازی
⚫کاهش هزینه های تبلیغات
⚫دسترسی آنلاین وافلاین

مطالبی که بررسی کردیم تنها و تنها گوشه ای بود از دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ‌،اما اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی داشته باشیم باید بگیم موارد بسیار حائز اهمیت در این ابزار در درجه‌ی اول محتواست.کاربردی بودن و کیفیت محتوا بسیار مطلب مهمی است چراکه مخاطبان شما با محتوای خوب شما جذب میشوند و با گذشت زمان تبدیل به مشتریانی برای کسب و کار شما میشوند،در آخر هم با مداومت خوب بودن محتوا همراهی و تعامل این مشتریان با شما نیز ادامه پیدا میکند و در نهایت موفقیت شما را به همراه دارد.