رازهای گرفتن عکس های خوب و جذاب برای اینستاگرام

برای موفقیت در اینستاگرام؛ گرفتن عکس های خوب خیلی مهمه چون اینستاگرام یه رسانه تصویریه و اولین چیزی که به چشم میاد عکس های پیجه. خود شما وقتی اکسپلور رو میگردین؛ روی کدوم پست ها بیشتر زمان میذارین و روشون کلیک میکنین؟ اگه از اخبار زرد و… فاکتور بگیریم؛ عکس های زیبا، با کیفیت، شفاف و حرفه ای خیلی بیشتر از عکس های معمولی توجهمون رو جلب میکنن.

مسئله عکاسی برای اینستاگرام انقدر مهم و حساسه که به یه شغل تبدیل شده! پس اگه واقعا هدفتون موفقیت در اینستاگرامه، باید در قدم اول روی عکس ها و تصاویرتون کار کنین. تولید محتوای تصویری، فالوورهای شما رو تا چند برابر افزایش میده!

مواد لازم برای داشتن تصاویر باکیفیت:

اولین چیزی که در مورد عکاسی باید بدونین؛ اینه که هیچ احتیاجی به دوربین های عکاسی گرون قیمت ندارین! خوشبختانه گوشی های همراه کار رو آسون کردن و دیگه دوربین عکاسی حرفه ای برای داشتن عکس های زیبا واجب نیست.

البته شاید عکس های گوشیتون رو با عکس های زیبای اینستاگرامی مقایسه کنین و فکر کنین با دوربین تلفن همراه نمیتونین پیج حرفه ای داشته باشین.

شاید تا الان نتونسته باشین با موبایلتون عکس های حرفه ای بگیرین، ولی با رعایت چند راهکار که در بهش اشاره میکنیم؛ قطعا عکس هاتون تفاوت خیلی زیادی با قبل خواهد کرد و میتونین یه پیج حرفه ای و جذاب داشته باشین.

اگه بلاگر هستین و پیجتون شخصیه، بهتره هزینه ای برای دوربین عکاسی نکنین (حداقل در ابتدا) و وقتی به سوددهی رسیدین؛ برای گسترش کارتون دوربین بخرین. اما اگه پیج فروشگاهی هستین و گوشی شما دوربین مناسبی نداره و بودجه خوبی هم دارین؛ میتونین یه دوربین ساده و سبک انتخاب کنین.

پس برای عکاسی حرفه ای، یه تلفن همراه کافیه. اما علاوه بر اون، باید نور خوبی هم داشته باشین. اگه توی فضای بسته عکاسی میکنین و نور خوبی در دسترستون نیست، میتونین رینگ لایت یا پروژکتور کوچک تهیه کنین. همچنین ساختن بک گراند و رفلکتور با وسایلی که توی خونه دارین، ظاهر عکس های شما رو خیلی جذاب تر و حرفه ای تر خواهد کرد.

حالا برای عکاسی حرفه ای، کاملا آماده این!

آموزش عکاسی با موبایل:

انتخاب سوژه:

  • اولین قدم برای گرفتن عکس، انتخاب سوژه و چیدمانه. قطعا وقتی پیجتون رو راه اندازی کردین، ایده اصلی پیج و تم عکس ها توی ذهنتون بوده. مثلا فکر کردین که عکس های پیجتون قراره از خودتون باشه، یا از غذاها، یا فضای خونه و چیدمان وسایل و یا قراره عکس هایی از طبیعت و فضای باز منتشر کنین.
  • توصیه اکید ما اینه که وقتی میخواین عکاسی کنین؛ عکس های اون تم رو همه با هم بگیرین که فضا (mood) و حال و هوای عکس هاتون به هم نزدیکتر بشه و لی اوت یک دست تری داشته باشین. پس قبل از عکاسی، اول لی اوت و سوژه ها رو مشخص کنین و بعد چند تا عکس رو باهم بگیرین.

نور و رنگ مناسب در عکاسی:

  • همونجور که گفته شد؛ نکته خیلی مهم برای داشتن عکس های جذاب و حرفه ای، نور خوبه. اگه در فضای باز عکس میگیرین؛ ساعت های طلایی رو از دست ندین که نزدیک طلوع و غروب خورشید و میان روزه (توی پاییز). اگه هم توی فضای بسته عکاسی میکنین؛ حتما حواستون باشه که جسم جلوی نور قرار نگیره (تا عکستون ضدنور و یا سیلوئت نشه) و بهتره که از سه جهت به سوژه نور بخوره.
  • اگه به اندازه کافی منابع نوری ندارین؛ میتونین با کمک ورق های آلومینیومی رفلکتور بسازین و نور رو به جهت های دیگه هم بتابونین.
  • معمولا خود گوشی های هوشمند و یا دوربین های عکاسی، امکان تنظیم نور رو دارن. اگه مجبورین شب عکاسی کنین؛ حتما از گزینه عکاسی در شب استفاده کنین.
  • هارمونی و رنگ توی عکس خیلی مهمه. شاید شما خیلی هم درباره کنتراست و چرخه رنگ و… ندونین؛ ولی جذب عکس هایی میشین که این نکات توش رعایت شده.
  • پیج هایی که توی پست هاشون از یک پالت رنگی استفاده میکنن؛ خیلی جذاب ترن و مخاطب بیشتری دارن. مثلا پیج های مینیمال که از سفید و خاکستری و قهوه ای تو عکس هاشون استفاده میکنن یا پیج هایی که تم عکس هاشون رنگ بژ و قهوه ایه. بهتره شما هم برای عکس های پیجتون یه پالت رنگی با حداکثر چهار رنگ متناسب با هم انتخاب کنین.

زاویه دید:

  • اول از همه، بهتره که حتما تقسیمات طلایی و قانون یک سوم رو رعایت کنین. قانون یک سوم مهم ترین قانون در عکاسیه و باید توی صفحه گوشیتون سه تا خط عمودی و سه تا خط افقی در نظر بگیرین (نه تا مربع). حالا یادتون باشه که بهتره سوژه اصلی در محل تلاقی این خطوط قرار بگیره. یعنی یک سوم سمت راست یا یک سوم سمت چپ، یک سوم بالایی عکس و یا یک سوم پایینی عکس.
  • زوایای جدید رو امتحان کنید! معمولا برای عکاسی، ما دوربین رو در راستای زاویه دید و چشممون نگه میداریم. اما بهتره زاویه بالا، پایین و یا حتی زوایای غیر متعارف (مثل گوشه اتاق) رو امتحان کنین. چون این عکس ها جدیدن، توجه همه رو خیلی سریع جلب میکنه.
  • سعی کنین توی پیش زمینه عکس هاتون فضایی وجود داشته باشه که به عکستون عمق بده.
  • یه خط در عکستون رو به عنوان خط افق در نظر بگیرین (مثلا خط ساحل) و دوربین رو با اون تنظیم کنین که عکستون کج به نظر نرسه.
  • هیچ وقت موقع عکاسی زوم نکنین! اینجوری بخش زیادی از کیفیت عکس رو از دست میدین.
  • حتما بی حرکت باشین موقع عکاسی، وگرنه عکستون شفاف نمیشه. چند ثانیه قبل و بعد از فشار دادن دکمه، بی حرکت باشین. بهتره به جایی تکیه بدین یا از سه پایه استفاده کنین و نفستون هم موقع عکاسی حبس کنین.

و اما… کلید طلایی!

یادتون باشه که بیشتر عکس های خوب، قبل از ادیت فقط یه عکس معمولی بودن! عملا عکس خوب، بعد از عکاسی و توی نرم افزارهای ادیت عکس ساخته میشه. معروف ترین نرم افزار ادیت عکس، فوتوشاپه. پس اگه دوست دارین پیجتون ظاهر زیبا و شکیلی داشته باشه؛ بهتره حتما هزینه و زمان کافی بذارین و آموزش فوتوشاپ رو یاد بگیرین.

اگه هر سوال یا مشکلی در مدیریت پیج اینستاگرامتون دارین؛ میتونین با تیم پشتیبانی علی آبائی تماس بگیرین.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *