چطوری فالوورهای پیج اینستاگراممون رو افزایش بدیم؟

اینستاگرام می تونه یه کسب و کار ورشکسته و کوچیک رو دوباره سرپا کنه و به سوددهی خارق العاده برسونه. می تونه جوری روی پرسنال برندینگ شما تاثیر بذاره که بدون نیاز به کار سخت؛ درآمد زیادی داشته باشین. اینستاگرام، می تونه کمک کنه شما به آرزوهاتون برسین: درآمد، آشنایی با افراد شبیه به خودتون، تفریح و محبوب و مشهور شدن!

شک نداشته باشین؛ هزاران نفر در همین ایران به کمک اینستاگرام به اهدافشون رسیدن و قطعا برای شما هم شدنیه! اما سوال اصلی اینه که چطور اینستاگرام رو مجبور کنیم ما رو به زندگی رویایی مون برسونه؟

همونجور که همیشه گفتیم؛ «حرفه ای کار کردن» چیزیه که میتونه به شما توی موفقیت و کسب درآمد از اینستاگرام کمک کنه. اما حرفه ای بودن یعنی چی؟ خیلی از بلاگرها و یا پیج های فروشگاهی، هم توی تولید محتوا عملکرد خوبی دارن و هم از عکس های جذاب استفاده میکنن؛ اما باز هم اونجور که باید و شاید دیده نمیشن!

یادتون باشه برای موفقیت  در اینستاگرام، شما باید به علم روز مارکتینگ، بلاگینگ و… مسلط باشین، یا حداقل از تیمی مثل آکادمی علی آبائی کمک بگیرین که ترفندهای موفقیت رو بهتون یاد میدن.

استراتژی بازاریابی برای پیج اینستاگرام:

هر قدر هم محتوای خوبی تولید کنین و زحمت بکشین؛ تا وقتی که توسط کسی دیده نشه نمیتونه کمکی به موفقیت شما بکنه. اگه قراره یه پیج حرفه ای داشته باشین و به اهدافتون برسین؛ در قدم اول باید یه برنامه جامع استراتژی بازاریابی داشته باشین. توی این پست ما قدم به قدم بهتون یاد میدیم که این استراتژی رو برای خودتون بچینین. پس با یه کاغذ و قلم همراه ما بشین:

قدم اول هم در تهیه این برنامه اینه که دقیقا بدونین قراره از چه نقطه ای شروع کنین؛ چه مسیری رو طی کنین و به کجا برسین. اهدافی که برای خودتون تعیین میکنین؛ نشون میده که آیا دارین در مسیر درست حرکت میکنین یا نه؟ پس در قدم دوم، باید اهداف یا KPI  رو مشخص کنین.

اهداف شما یا همون kpi میتونه شامل یک یا چندتا از این موارد بشه:

  • آگاهی از برند
  • پرسنال برندینگ
  • فروش بیشتر محصولاتتون
  • بالا بردن ترافیک وبسایت
  • آگاهی بخشی عمومی
  • و…

وقتی دقیق و واضح مشخص کردین قراره به کجا برسین و kpi هاتون چین؛ باید بازه های زمانی مشخص کنین که قراره این kpi ها رو چک کنین. اگه به اون چیزی که براش برنامه ریختین رسیدین که هیچی؛ با قدرت ادامه بدین! ولی اگه نرسیده بودین؛ بهتره تغییراتی توی استراتژیتون بدین.

چارچوب داشته باشین:

حالا که دقیقا میدونین مخاطباتون چه افرادی هستن و شما قراره چه بازخوردی ازشون بگیرین؛ خیلی راحت تر میتونین یه سری چارچوب و قوانین برای پیج اینستاگرامتون وضع کنین که بر اون اساس پیش برین. اینجوری پیج یکدستی دارین و اگه بعدا کاری رو برون سپاری کردین هم به مشکل برنمیخورین.

علاوه بر اون با این روش، خیلی راحت تر میتونین برای عکس هاتون سوژه پیدا کنین و کپشن هاتون رو بنویسین بدون اینکه لحن تون تغییر کنه (Tone Of Voice).

از استراتژی رقبا استفاده کنین:

هر موضوعی رو که برای بلاگ کردن انتخاب کنین یا هر محصولی که بفروشین؛ قطعا از قبل چند پیج موفق توی همون حوزه وجود داره. پس بهتره که حتما اونا رو چک کنین و ببینین از چه روش هایی برای جذب مخاطب استفاده کردن؟

اگه مخاطب هدف شما توی اون پیج ها هست و پیج ها هم معروف و پرمخاطب هستن، بهتره با تگ کردن یا کامنت گذاشتن در اون پیج؛ خودتون و صفحه اینستاگرامتون رو به اون افراد بشناسونین.

میتونین یه جدول درست کنین و اسم هر رقیبی که ارزش آنالیز داره رو داخلش وارد کنین. حالا بنویسین هر کدومشون چه نقاط قوت و ضعفی دارن؟ اینجوری بهتر میفهمین باید روی کدوم قسمت ها بیشتر کار کنین و کدوم قسمت ها ارزش کمتری برای کار کردن دارن.

تقویم محتوا داشته باشین:

این نکته خیلی مهمه! برنامه ریزی کلید پیشرفت و موفقیت در هر کاریه و داشتن پیج اینستاگرام و بلاگر بودن هم از این قضیه مستثنا نیست. البته تقویم محتوا بحث پیچیده ای داره؛ ولی میتونین در قدم اول از نوع ساده ترش شروع کنین. تقویم محتوا رو میتونین توی اکسل یا Google Keep یا حتی یه ورقه ساده درست کنین.

کافیه مشخص کنین در ماه آینده، قراره چندتا پست منتشر کنین؟ درباره چه موضوعاتی باشن؟ چه هشتگ هایی داشته باشن؟ کدوم روزها و ساعت ها منتشر بشن؟ و…

داشتن تقویم محتوا تاثیر خارق العاده ای در روند موفقیت پیجتون خواهد داشت؛ پس اصلا از این مورد سرسری نگذرین و فقط یک ماه امتحانش کنین تا نتیجه رو ببینین!

اینگیجمنت اینستاگرام

نرخ درگیری

چطوری پیجمون رو به مخاطب ها معرفی کنیم؟

با رعایت این نکاتی که قراره گفته بشه؛ مسیری که در حالت عادی چندین ماه و حتی یک سال طول میکشه تا طی کنین رو در مدت خیلی کوتاه تری طی میکنین. انجام این کارها سخت نیست و هزینه ای هم برای شما نداره؛ اما میتونه خیلی سریع پیجتون رو به بازدهی و درآمدزایی برسونه. حالا این نکات طلایی موفقیت چی هستن؟

  • لایو برگزار کنین. مخصوصا لایو دو نفره با افرادی که بیشتر از شما فالوور دارن.
  • تعامل داشته باشین. با پیج های مشابه و رقباتون تعامل داشته باشین و براشون کامنت بذارین تا مخاطب اون ها رو هم جذب کنین.
  • اگه محصول خاصی رو میفروشین؛ به مشتری هاتون در ازای استوری کردن یا تگ کردن پیجتون تخفیف بدین.
  • پیج های معروف و در حوزه کاری خودتون رو تگ کنین. اینجوری هم در بخش های تگ های اون ها دیده میشین و هم ممکنه اونا شما رو استوری کنن.
  • مسابقه بذارین و جایزه بدین.
  • هشتگ گذاری مناسب رو فراموش نکنین!
  • حتما نکات مربوط به اکسپلور رو بخونین تا پیجتون وارد اکسپلور بشه و از اون طریق افراد زیادی شما رو ببینن.
  • تبادل کنین. پیج های مشابه خودتون رو پیدا کنین و با همدیگه تبادل داشته باشین و پیج های همدیگه رو توی استوری معرفی کنین.
  • بیشتر توی پیجتون حضور داشته باشین! آدمها وقتی شخصی رو توی تصاویر یا ویدئوها میبینن بیشتر با پیجش ارتباط برقرار میکنن.
  • این نکات رو بعد از این انجام بدین که پیجتون به نقطه خوبی رسیده. یعنی بیوی خوب داشته باشین و حداقل بیست تا پست خوب داشته باشین.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *