با 8 ترفند، پست هاتون رو به اکسپلور اینستاگرام بفرستین!

هدفتون از داشتن پیج اینستاگرام چیه؟ پیدا کردن دوستای خوب؟ شهرت؟ کسب درآمد از پیجتون؟

فرقی نمیکنه دنبال چی هستین؛ به هر حال برای رسیدن به هدفتون باید کاری کنین پیجتون بیشتر دیده شه. یکی از مهم ترین راه ها برای دیده شدن پیجتون و افزایش فالوور؛ اینه که پست های شما توی اکسپلور اینستاگرام نشون داده بشه. اینجوری کسانی که فالوتون نکردن هم میتونن پست های شما رو ببینن و اونو لایک کنن یا اگه پستتون به اندازه کافی جذاب باشه؛ از همون اکسپلور به پیجتون میان و اون رو فالو میکنن.

اکسپلور اینستاگرام چیه؟

وقتی صفحه اینستاگرامتون رو باز میکنین؛ اون پایین یه آیکون به شکل ذره بین هست که همون اکسپلور اینستاگرامه. توی این تب؛ پست هایی به شما نشون داده میشه که اینستاگرام فکر میکنه به اونها علاقه دارین. این پست ها دیگه فقط از افرادی نیستن که اونا رو فالو کردین؛ بلکه پست های افرادی که اون ها رو فالو نکردین هم در این بخش به شما نشون داده میشه؛ البته اگه اینستاگرام تشخیص بده که شما به اون پست ها علاقه دارین!

اکسپلور اینستاگرام چجوری کار میکنه؟

احتمالا خودتون هم میدونین که به تعداد آدمها؛ اکسپلور وجود داره! یعنی صفحه اکسپلور هرکس با اون یکی فرق هایی داره و دلیلش هم علاقه و ارتباطات متفاوت آدم هاست.

اینستاگرام از هوش مصنوعی استفاده میکنه و با کمک اون؛ متوجه میشه که حوزه علاقه و ارتباطات اجتماعی هر فرد چیه و پست های مرتبط با اون حوزه رو بهش نشون میده. الگوریتمی که اینستاگرام استفاده میکنه تا پست ها رو به اکسپلور بفرسته؛ دقیقا برای ما مشخص نیست. اما اینکه فاوور و فالویینگ های شما چه افرادی باشن؛ کدوم پست ها رو لایک کرده باشین؛ با کدوم پیج ها تعامل داشته باشین؛ هشتگ هایی که دنبال میکنین؛ لوکیشنتون و… در محتوایی که اکسپلور اینستاگرام بهتون نشون میده؛ تاثیر داره.

چطوری پست ها و استوری ها به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا میکنن؟

همونجوری که گفتیم، اگه پستی بتونه توجه عده زیادی از کاربرها رو جلب کنه به اکسپلور میاد. یا پست های پیجی که با پیج های شبیه خودش تعامل داره و شبکه ارتباطی تشکیل داده خیلی بیشتر توی اکسپلور به نمایش درمیان. البته استوری ها هم معمولا توی صفحه اکسپلور نشون داده میشه و این صفحه فقط مختص پست ها نیست.

کلا این قانون رو درباره اکسپلور اینستاگرام به یاد داشته باشین: وقتی پستی نشون بده که متعلق به یه مجموعه خاصیه؛ یا شبکه اجتماعی خوبی بسازه، توی اکسپلور به نمایش درمیاد. البته همون طور که گفتیم؛ ما دقیقا نمیدونیم الگوریتم اینستاگرام چجوری کار میکنه؛ فقط میدونیم اصولا اینستاگرام از الگوریتم های مختلفی استفاده میکنه و الگوریتم نمایش پست؛ الگوریتم نمایش استوری؛ الگوریتم اکسپلور و… با هم دیگه فرق دارن.

کانال های موضوعی اکسپلور اینستاگرام:

احتمالا دیدین که بالای بخش اکسپلور، و درست زیر قسمت سرچ، چندتا مستطیل وجود داره که کانال های موضوعی پست های داخل اکسپلور رو مشخص میکنن.

  • اولین تب، IGTV هست و با لمس اون تب ویدئوهایی که به نظر اینستاگرام براتون جالبه نمایش داده میشه. البته معمولا ویدئوهای IGTV داخل صفحه اصلی اکسپلور هم به نمایش درمیان؛ ولی توی این تب فقط و فقط ویدئوهای جالب ررو بهتون نمایش میده.
  • تب دوم، SHOP هست که برای پست هایی کار میکنه که امکان خرید دارن. یه زمانی برندهای ایرانی هم از این گزینه استفاده میکردن؛ ولی فعلا امکان استفاده از این امکانات داخل ایران نیست.
  • تب های بعدی، موضوعات مختلف رو دربرمیگیرن که بسته به علاقه و سلیقه شما چیده میشن. مثلا ممکنه توی اکسپلور یک نفر بعد از خرید؛ تب های FOOD,ART,DECOR و… دیده بشه. این موضوعات بر اساس علاقه مخاطب ایجاد میشه و پست های مرتبط با اون موضوع در اون تب به نمایش درمیاد.

حالا چی کار کنیم که پستمون داخل اکسپلور اینستاگرام به نمایش دربیاد؟

اول از همه بگیم که این کار؛ خیلی راحت نیست. چون همونجور که میدونین رقابت خیلی زیاده و اینستاگرام هم توی این زمینه خیلی هوشمند و سختگیرانه عمل میکنه. ولی با استفاده از چند راهکار و کمی صبوری، پست ها و استوری های شما به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا میکنن. اون راهکارها چین؟

 

  1. اولا که باید مخاطبتون رو بشناسین. میتونین از پرسشنامه استفاده کنین یا هر روش دیگه ای، ولی همونجور که قبلا هم گفتیم شما نمیتونین برای همه اقشار جامعه محتوا تولید کنین. مخاطب هدفتون رو بشناسین و با تولید بهترین محتوا برای اون دسته؛ خیلی زود تبدیل به یه پیج پربازدید و محبوب بشین.
  2. واسه خودتون شبکه اجتماعی درست کنین. اگه مخاطباتون پست های شما رو دوست داشته باشن، خیلی زود به اکسپلور راه پیدا میکنین. پس تشویقشون کنین که باهاتون تعامل کنن. یکی از روش های جذاب، برگزاری مسابقه اینستاگرامی و قرعه کشیه.
  3. از هشتگ ها درست و به جا استفاده کنین. یادتونه گفتیم توی اکسپلور؛ تب های موضوعی هم داریم؟ پست هایی که توی این کانال های موضوعی نشون داده میشن؛ بر اساس هشتگ ها انتخاب میشن. البته انتخاب هشتگ کار مهمیه و استفاده نادرست و نابه جاش میتونه نتیجه عکس داشته باشه.
  4. پست IGTV بذارین. گفتیم که اکسپلور یه بخش جداگونه برای این مدل محتواها داره و به همین دلیل شانس دیده شدن پستتون توی این بخش بالا میره.
  5. پست های ویدئویی یا اسلایدی بذارین؛ چون مخاطب زمان بیشتری برای دیدنشون صرف میکنه و احتمال بیشتری داره که اینستاگرام این پست ها رو داخل اکسپلور نمایش بده.
  6. از استوری هاتون غافل نشین! استوری هایی که لوکیشن، GIF، استیکر؛ باکس پرسش و پاسخ و… داشته باشن، خیلی بیشتر احتمال داره که دیده بشن و داخل اکسپلور اینستاگرام بیان.
  7. محتوا پادشاهه! اینو هیچ وقت فراموش نکنین. با تولید محتوای جذاب و مفید برای پیجتون، دیر یا زود به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا میکنین. اما بدون محتوای خوب، حتی اگه نتیجه هم بگیرین پایدار نخواهد بود!
  8. ساعت انتشار محتوا هم برای دیده شدن پست و هم برای رفتن به اکسپلور از اهمیت خیلی زیادی برخورداره. میتونین از قسمت اینسایت اینستاگرامتون ساعت های مناسب برای پست گذاری رو پیدا کنین. البته به قول مهندس آبائی توی پیج اکادمی علی آبائی، توی ساعت انتشار پست، به حستون توجه کنین که مهم تر از هر چیزیه!

اگه با مدیریت پیج اینستاگرامتون مشکل دارین یا دوست دارین مشاوره تخصصی در این زمینه بگیرین، تیم تخصصی تیک دی و آکادمی علی آبائی به شما کمک میکنه.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *