اهمیت کپشن نویسی

شاید براتون این سوال به وجود اومده باشه که با وجود تصاویر و ویدئو های مختلف با کیفیت های خوب و با محتواهای جذاب، دیگه چه نیازی به نوشتن کپشن هست یا اصلا اهمیت کپشن نویسی چیه ؟
در این مقاله این موضوع رو از دو جنبه‌ی متفاوت بررسی میکنیم:

  • تاثیر نوشته بر خواننده
  • تاثیر کپشن در دیده شدن و بالا اومدن پیج

تاثیر نوشته‌ی خوب بر خواننده

خیلی از ما قطعا شده که با خواندن متن هایی زیبا، متن هایی که حس برانگیزی فوق العاده ای دارند، متن هایی که با جنبه طنز و بسیار جذاب نوشته می‌شوند روبه رو شده ایم.
در اون زمان چه حسی داشتین؟
آیا این حس رو نداشتین که گویا نویسنده به طور خیلی زنده داره موضوع رو برای شما تعریف میکنه؟یا این حس رو نداشتین که غرق در نوشته و داستان شده باشن به طوریکه انگار شما غرق یک فیلم هیجان انگیز شده اید؟

این ها همه اثرات نوشته‌ی خوب هست. نوشته‌ی خوب میتونه به شما کمک کنه که تاثیر وحس برانگیزی تصاویر و ویدئو هایی که به اشتراک میگذارید رو بیشتر کنید، به شما این کمک رو میکنه که مخاطب رو بیشتر درگیر خودتون کنید، ارتباط خیلی بهتری رو با مخاطب بگیرید و در سطح بالاتر، نرخ تعامل و مشارکت بیشتری رو داشته باشین.

عموما بیشتر کاربران بعد از خواندن کپشن های جذاب و کپشن ها و نوشته هایی که خیلی خوب میتونن با اون ها ارتباط برقرار کنند، یک ری اکشنی رو از خودشون نشون میدن. ری اکشن هایی مثل لایک کردن، ری اکشن هایی صد البته مثل کامنت گذاشتن حتی اگر نوشته ای که شما نوشتید به کام اوها خوش نیاد.
اینها همه اهمیت نوشته ی خوب هست.

اما اهمیت کپشن نویسی بر پیج های فروشگاهی چقدر است ؟

شما حتی اگر پیج فروشگاهی دارین و این سوال براتون پیش اومده، باید این نکته رو در نظر بگیرید که اگر بتونید نوشته های خوبی رو برای فروشگاهتون بنویسید، میتونید رکورد فروش بزنید.
نوشته ای که کاربر با خوندن اون حس کنه داره محصول شما رو از نزدیک میبینه و لمس میکنه، خواننده حس کنه داره محصول شما رو تو ابعاد مختلف میبینه و اون رو کامل رصد میکنه. وقتی که شما بتونید این حس رو در کاربر به وجود بیارید، قطعا میتونید فروشتون رو ببرید و بالا و مشتری ها خیلی راحت تر و با اعتماد و اطمینان بیشتری از شما خرید میکنند.

اهمیت کپشن نویسی در دیده شدن وبالا اومدن پیج چطور هست؟

اینستاگرام این روزها بشدت رفتار کاربران روی پست ها رو رصد میکنه و هر روز در حال آپدیت الگوریتم ها و هوش مصنوعی هاش هست. اینستاگرام در حال حاضر پست هایی که مخاطبان وقت بیشتری رو روی اون ها میزارن رو بیشتر به دیگران نشون میده. این نشون دادن پست، رفتار های متفاوتی داره. یکی از اونها بالا آوردن شما برای مخاطبانتان هست.

اینستاگرام بیشتر شما رو به مخاطبینتون نشون میده، پست های شما رو برای اونها بالاتر میاره و نمایش میده، استوری هاتون رو حتی ممکن هست که جلوتر بیاره و کلا برای مخاطبینتون جز اولین ها میکنه.
هم اینکه بازدید شما از طریق اکسپلور و هشتگ ممکن هست که بالاتر بره. چون وقتی مخاطب زمان زیادی رو روی پست شما میزاره و روی اون میمونه و حتی بعد از اون یک رفتاری مثل لایک کردن یا کامنت گذاشتن رو انجام میده، اون پست شده مورد تایید خیلی از الگوریتم های اینستاگرام میشه و بیشتر به دید کاربران میاد و نهایتا این موضوع منجر به جذب فالور و بالا اومدن پیج شما میشه.

تیم تیکدی و آکادمی علی آبائی خدمات آموزش کپشن نویسی رو به شما ارائه میکنند و شما میتونید با مراجعه به صفحه اینستاگرام ما و ارسال پیام، نسبت به خرید این دوره‌ی آموزشی غیر حضوری اقدام بفرمایید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *